Druskininkų Atgimimo mokykla

Projektas ,,Istorinio, literatūros, kultūrinio paveldo išsaugojimas“

Saugodami kultūros paveldą, mes išsaugosime tautos tapatybę, istoriją, kalbą, tradicijas ir papročius ateities kartoms. Jei šių dalykų nepaisysime, laikui bėgant galime viską prarasti. Kiekvienas galime prisidėti prie šio paveldo išsaugojimo domėdamiesi, gerbdami savo tradicijas, papročius.

,,Atgimimo“ mokyklos 6 klasės mokiniams tema apie kultūros paveldo išsaugojimą pasirodė labai įdomi ir aktuali, todėl jie su dideliu užsidegimu ėmė ruoštis šiam projektui: rinko medžiagą apie piliakalnius, bažnyčias, žymius žmones, kūrė padavimus, karpė karpinius, rišo sodus, domėjosi puodininkyste, kalvyste ir kryždirbyste, o birželio 17 dieną savo darbus visiems pristatė. Šio projekto organizatorė ir vadovė - istorijos mokytoja L. Lukošiūnienė.

Pristatymą pradėjo mokytoja L. Lukošiūnienė. Ji padėkojo 6 klasės mokiniams už ilgalaikį projektą, už domėjimąsi savo apylinkėse esančiais piliakalniais, žymiais žmonėmis, liaudies meistrais, bažnyčiomis bei paragino ir toliau puoselėti savo tradicijas, kalbą, papročius.

Literatūrinę dalį pristatė 6 A klasės mokiniai, kuriuos ruošė, jiems padėjo ir vadovavo lietuvių kalbos mokytoja R.Pakalienė. Mokiniai kalbėjo, kad šiais mokslo metais šeštokai nemažai literatūros pamokų skyrė liaudies kūrybai: skaitė ir nagrinėjo sakmes, padavimus, legendas, domėjosi Dzūkijos apylinkių padavimais, aiškinosi, kas yra padavimas, domėjosi padavimų kilme.

Per literatūros pamokas šeštokai patys kūrė padavimus apie Druskininkus, Mergelių akis, Meilės salą, Švendubrę. Savo sukurtiems padavimams mokiniai padarė 6A,C klasių mokinių kūrybos knygelę ir ją iliustravo. 6 A klasės mokinės Viltė L. ir Smiltė L. padarė Druskininkų apylinkių stendą, kuriame sužymėjo vietoves ir užrašė padavimų kilmės mokslinį aiškinimą. Informacijos ieškojo Lietuvos vietovardžių geoinformacinėje duomenų bazėje. Kelis vietovardžių aiškinimus paskaitė.Visiems buvo įdomu klausytis. Šeštokas Vėjas V. kalbėjo, kad stebėdamas stendą, jis pagalvojo, kad būtų įdomu aplankyti nurodytas vietas ir sukūrė QR kodą, kuriame galime rasti informaciją apie atstumus nuo Druskininkų iki norimos vietos. Apibendrindami savo pranešimus, mokiniai teigė, kad padavimai padeda mums išlaikyti ryšį su praeitimi ir suprasti, iš kur mes kilę.

Apie piliakalnius kalbėjo ir savo darbą pristatė 6 C klasės mokinės Roberta F. ir Goda K. Mokinės tyrinėjo ir rinko medžiagą apie piliakalnius. Akcentavo, kad daug piliakalnių yra Aukštaitijoje. Pasakojo apie radinius, kuriuos randa archeologai, kalbėjo apie radinių reikšmę. Buvo įdomu klausytis. Daug sužinojome apie Kernavės, Jurgaičių, Punios, Veliuonos piliakalnius.

6 B klasės mokinė Beatričė R. pristatė savo kūrybą – piešinius. Ji piešė kryžius stebėdama, tyrinėdama, grožėdamasi A. Česnulio kūryba, jo darbais.

Amatų paslaptys buvo perduodamos iš kartos į kartą. Rankų darbo gamyba yra jau beveik išnykusi, todėl mokiniams buvo įdomu ir naudinga patyrinėti amatus: kalvystę, kryždirbystę, puodininkystę, susipažinti su karpinių menu, patiems išbandyti surišti sodą, nulipdyti puodelį, iškirpti karpinį.

Technologijų mokytoja V. Jasienė su 6A klasės mokiniais pristatė savo ilgalaikį projektą – karpinius (užuolaidėles langams). Mokinė Viltė L. sukūrė filmą apie tai, kaip šeštokams sekėsi atlikti šį projektą. Mokytoja džiaugėsi, kad mokiniai bent trumpam prisilietė prie tokio subtilaus meno. O kodėl mokiniai karpė būtent užuolaidėles? Tai gal todėl, kad seniau nebuvo galima nusipirkti užuolaidų parduotuvėje, moterys užuolaidas išsikirpdavo iš popieriaus ir jas užkabindavo ant langų. Mokytoja V. Jasienė sakė, kad nors visi užuolaidėles karpė pagal tokį patį eskizą, bet karpiniai išėjo visų skirtingi. Šiomis savo iškarpytomis užuolaidėlėmis mokiniai papuoš mokyklos erdves.

Apie kalvystę kalbėjo 6B klasės mokiniai Kristupas L. ir Dyja J. Mokiniai įdomiai papasakojo, kas yra kalvystė, supažindino su kalvystės istorija, procesu, įrankiais, metalais. Pristarė ir šiuolaikinę kalvystę. Visi susidomėję klausėsi.

Apie puodininkystę kalbėjo 6D mokinė Evita Ž. Ji labai įdomiai papasakojo apie puodininkystės amatą. Mokytoja V. Jasienė padarė 6 A mokinių puodelių parodą. Puodelius mokiniai lipdė ,,Saulės“ mokyklos laboratorijoje ir jiems šis darbas pavyko neblogai.

Apie kryždirbystę pasakojo 6D klasės mokinė Gabrielė G. Ji sakė, kad kryždirbystė – kryžių gamybos amatas ir labiau populiari krikščioniškuose kraštuose. Lietuvos kryždirbystė - tai tradicinių lietuviškų kryžių darymas, lietuvių liaudies menas. 2001 m. kryždirbystė įrašyta į UNESCO.

6A klasės mokinės Rugilė K. ir Anchelita su mokytoja Z. Lapinskiene pristatė savo projektą apie Dzūkijos regiono bažnyčias, asmenybes, padarė stendą. Mokinės supažindino su Kabelių, Marcinkonių, Druskininkų miesto, Ratnyčios, Liškiavos, Panaros, Merkinės bažnyčiomis. Papasakojo apie garsų Kabelių kunigą, kuris net devyniolika metų dirbo Kabeliuose. Jis bendradarbiavo Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikoje, dėstė Lietuvos pogrindinėje kunigų seminarijoje, mokėjo sakyti gražius pamokslus. 2001 m. išleista jo pamokslų rinktinė ,,Nueisim ten, kur žiūrim“. Džiaugiamės, kad mokiniai sužinojo daug naujų dalykų apie mūsų Dzūkijos bažnyčias.

6D klasės mokinės Viltė V. ir Gabrielė I. pristatė įžymius duskininkiečius: A. Valavičių – miškininką, Druskininkų miško muziejaus ,,Girios aidas“ įkūrėją ir A.Dambrauską – politinį kalinį, vertėją. Gabrielei I. pačiai buvo įdomu viską sužinoti apie A.Dambrauską, todėl ji ėjo į Tremtinių muziejų, rinko medžiagą apie A. Dambrauską ir įdomiai apie jį papasakojo.

Lietuvių daugiabalsės dainos – sutartinės – tai trečioji Lietuvos kultūros vertybė, įtraukta į UNESCO. Apie jas papasakojo ir pačios vieną sutartinę padainavo 6C klasės mokinės - Sofija J. ir Kamilė J.

Mūsų projektas baigėsi. Tikimės, kad mokiniai ir toliau domėsis savo kultūriniu paveldu, kad išmoks jį saugoti, gerbti ir kad toliau dalinsis su visais tuo, ką paliko mūsų protėviai bei perduos tradicijas, papročius, kalbą, padavimus mūsų ateities kartoms.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Kurkime mokyklą kartu
  • Tėvams
  • Mokiniams
Naujienų archyvas