Pasiruošimas biologijos kontroliniam darbui… Mokiniai grupelėmis pabirę po visą mokyklą – kas sėdi ant žemės, kas susiradę kėdę – konsultuoja vieni kitus ar diskutuoja kartodami medžiagą. Tokį vaizdą pamatė Erasmus+ projekto „Žemė, oras, vanduo, ugnis” dalyvės ASPE Gesamtschule mokykloje. Čia tai įprastas vaizdas, nes mokytojai dažnai leidžia mokiniams dirbti pačių pasirinktoje vietoje. Įvairių dalykų pamokose pastebėjome, kad klasėse suolai išdėstyti įvairiai: ir tradiciniu būdu, ir grupėmis pagal mokytojo keliamus pamokos tikslus. Kadangi šioje mokykloje ypatingai didelė mokinių įvairovė, svarstėme, kaip efektyviai integruoti specialiųjų poreikių ir socialinės atskirties paveiktus mokinius į projekto veiklas. Daug emocijų sukėlė susitikimas su mokiniais, priklausančiais projekto grupei. Vaikai labai domėjosi mūsų šalimis, mokyklomis, smalsavo, ar bus galimybė gyvai susitikti su bendraamžiais. Paskutinę susitikimo dieną reflektavome vizito metu nuveiktus darbus ir sudėliojome paskutinius taškus dėl tolimesnių veiklų tarp mobilumų.
Rovena Kvaraciejūtė, projekto koordinatorė
„Žemė, oras, vanduo, ugnis” dalyvės ASPE Gesamtschule mokykloje