„Atgimimo“ mokykla ir šiemet prisijungė prie iniciatyvos „Šok į tėvų klumpes“, kurios metu mokiniai turėjo galimybę susipažinti su tėvų, senelių ar artimųjų profesijomis ir karjeros galimybėmis. Iniciatyva vykdoma siekiant padėti mokiniams įgyvendinti savo karjeros viziją, planus ir siekius. Gyvas realios aplinkos patyrimas arba kitaip – profesinis veiklinimas – labai svarbus veiksnys renkantis profesiją. Išvykų metu mokiniai galėjo įvertinti kiek siekiama profesija realiai atitinka turimus lūkesčius, o darbdaviai turėjo puikią progą pristatyti mokiniams ne tik savo įmonių veiklą, bet ir paskatinti jaunimą mokytis ir grįžti darbuotis gimtuosiuose Druskininkuose. Džiaugiamės, kad iniciatyva pavyko. Jei ir nesugalvojome kuo norime tapti, tai tikrai supratome kur nenorėtume dirbti.
Kviečiame susipažinti su mūsų įspūdžiais:
Mes, 7b klasės mokiniai, apsilankėme Druskininkų policijos komisariate. Mus pasitiko policijos pareigūnas E. Suchanekas. Pirmiausia jis mums aprodė komisariato patalpas: administraciją, kambarį, kuriame galima stebėti miestą pro vaizdo kameras, naujai įrengtą nepilnamečių apklausų kambarį, susirinkimų salę, vidinį kiemą, taip pat apžiūrėjome naujausius tarnybinius automobilius. Susirinkimų salėje pareigūnas mums pasakojo apie šio darbo svarbą, sunkumus, kitas šios profesijos rūšis. Taip pat papasakojo, jog norint tapti geru policininku reikia turėti gerą fizinę ir psichologinę būklę, būti ištvermingam. Būdami policijoje, mes supratome, kad pareigūno profesija yra labai svarbi ir reikalinga.
Agnė Streikutė ir Eglė Sadauskaitė, 7b klasės mokinės
6a klasės mokiniai lankėsi Klaipėdos Jūrų muziejuje ir susipažino su delfinų dresuotojo profesija. Delfinai labai judrūs, laisvėje žaidžia, daro triukus, salto, suktukus. Tai jiems duota prigimties. Laisvėje, ieškodami maisto, delfinai nuplaukia šimtus kilometrų per dieną. O krepšinį žaisti jiems irgi vieni niekai, šuoliuoja ir tik reikia kamuolį į krepšį pataikyti. Kartais delfinai papokštauja ir susprogdina kamuolį. Jeigu delfinai dirbti nenori, treneriai jų nebara. Treneris turi mylėti gyvūnus, tad jei tau nepatinka gyvūnai, tai negali čia dirbti. Antra būtina savybė yra mokėjimas bendrauti. Jo reikia dirbant su kitais žmonėmis, nes visi treneriai turi dirbti komandoje. Be bendravimo nebūtų įmanoma sukurti gražių ir įdomių pasirodymų. O sužinoti, ar sugebėsi dirbti tokį darbą, galima dalyvaujant savanorystės programoje vasaros atostogų metu. Mes stebėjome delfinų pasirodymą, kuris suteikė daug puikių emocijų, o kartu ir suvokimo, kokia įdomi, o ir sunki yra delfinų trenerio profesija.
6a klasės mokiniai ir auklėtoja Staselė
Kelionės po Lenkiją metu visos trys aštuntokų klasės turėjo puikią galimybę geriau susipažinti su gido profesija. Visą laiką, keliaujant po Lenkiją, mus lydėjo gidė, Hitlerio bunkeryje „Vilko guolis“ ir Gdanske mus pasitiko kitos gidės, tad, stebėdami gides, pažvelgėme į šią profesiją iš arčiau ir palyginome kelionių ir vietos gidų darbą.
Gidas – tai žmogus, nuo kurio priklauso, kokią nuomonę turistai susidarys apie lankomus objektus. Šis darbas yra netgi panašus į puikiai pažįstamą mokytojo profesiją. Gidas turi prisiimti didelę atsakomybę, būti šiuolaikiškas, įtraukiamai ir įdomiai pasakoti įvairaus amžiaus keliautojams. Taip pat gidas turi būti komunikabilus, greitas, žingeidus, ištvermingas, turėti vadovo savybių, mokėti daug kalbų – viskuo įsitikinome kelionės metu. Štai, pavyzdžiui, „Vilko guolyje“ gidė kalbėjo lietuviškai.
Nepaisant to, gido profesija yra labai įdomi ir įtraukianti. Kelionių gidai aplanko daug šalių, susipažįsta su įvairiomis kultūromis. Vietos gidai geriau susipažįsta su miestu ar vietove, pasakodami įvairių tautų žmonėms, jie susipažįsta su tautos mentalitetu, prisiliečia prie jos kultūros.
Taigi, nors gido profesija nėra lengva ir reikalauja ištvermės, šis darbas – įdomus ir įtraukiantis. Tad jei mėgsti keliauti, bendrauti, esi žingeidus – ši profesija kaip tik tau!
Gabija Januškaitė, 8b klasės mokinė
5b klasės mokiniai lankėsi Druskininkų policijos komisariate. Edgaras Suchanekas papasakojo apie policininkų profesiją. Norint tapti policininku, reikia daug ir intensyviai sportuoti, nes reikalingas geras fizinis pasirengimas. Šią profesiją galima studijuoti Lietuvos policijos mokykloje ir Mykolo Romerio universiteto Viešojo saugumo fakultete.
Druskininkų policijos komisariatą sudaro du skyriai- reagavimo ir veiklos. Svarbu tirti nusikaltimus ir priemones, kad neįvyktų nelaimės. Policininkas Kaziukonis įdomiai pasakojo apie pareigūnų ekipuotę, naujus policijos automobilius.
Mūsų miestas saugus, nes įvykius stebi 35 vaizdo kameros, o drausmės pažeidėjai nusiramina policijos kamerose.
5b klasės mokiniai ir auklėtoja Rima
5c klasė apsilankė Druskininkų savivaldybėje, kur susitiko su miesto meru Ričardu Malinausku, klausėsi jo pasakojimų, domėjosi darbo pobūdžiu ir išbandė net paties mero darbo vietą. Be to, teko susitikti su mero pavaduotoju Linu Urmanavičiumi bei kitais gerbiamais savivaldybės darbuotojais, susipažinti su Druskininkų finansine ir investicine situacija, taip pat išbandyti posėdžių salės kėdes.
5c klasės mokiniai ir auklėtojas Deividas
7a klasės mokiniai lankėsi edukacinėje pamokoje ,,Jaunieji žvalgai” Kauno IX forto tvirtovėje. Mus pasitiko ir pamoką vedė edukatorė Jūratė. Turėjome progą susipažinti su edukacinių renginių vadovo profesija. Edukatorė Jūratė puikiai išmano IX forto tvirtovės istoriją, moka sudominti mokinius, moka bendrauti. Ji puikiai geba kurti intrigą. Atsidūrę tvirtovės požemiuose, jautėmės tarsi tikri kariai, atliekantys vado ( edukatorės Jūratės ) užduotis. Buvo ir įdomu, ir šiek tiek baugu. Iš požemių vėl išėję į kaitrios saulės nušviestą tvirtovės kiemą, buvome dėkingi edukatorei Jūratei už įdomią pamoką.
7a klasės mokiniai ir auklėtoja Irena
6b klasės mokiniai lankėsi Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centre „Aqua” ir susipažino su sporto trenerio, baseinų gelbėtojo ir nusileidimo kalnelio instruktoriaus profesijomis, vėliau apsilankė Druskininkų miesto gydyklose ir pamatė, kokios vyksta sveikatinimo procedūros.
6b klasės mokiniai ir auklėtojas Povilas
5a mokiniai susipažino su dailininko-animatoriaus profesija. Tai daug kantrybės bei kruopštumo reikalaujanti profesija. Įsivaizduokite, vienai filmuko sekundei pagaminti reikia dvidešimt keturių piešinių! Šių dienų mokiniams itin svarbu net tik iš vadovėlių pažinti profesijas, bet ir bendrauti su tų profesijų atstovais jų darbo vietose. Viskas dar šauniau pavyksta, kai tos profesijos atstovas savo darbą dirba su malonumu ir mokiniams sugeba perduoti savo vidinį pasitenkinimą darbu, malonumą, motyvaciją ir gautų rezultatų džiaugsmą. Nuoširdus papasakojimas apie profesiją perduodamas mokiniams, jie patiki, kad darbas gali teikti džiaugsmą, kūrybiškumą ir įdomumą.
Menininkė A. Kalėdienė apie dailininko-animatoriaus profesiją pasakojo įdomiai ir kūrybiškai. Pokalbio metu bandydama perteikti jos privalumus ir trūkumus, supažindino vaikus su animacijos istorija, pasakojo apie tai, ko reikia šiai profesijai: pabrėžė, kad neužtenka tik pabaigti su menu susijusias studijas, reikia nuolat tobulėti, kaupti įvairių sričių žinias, ieškoti įkvėpimo šaltinių, dirbti su malonumu ir atsipalaidavimu.
5a klasės mokiniai ir auklėtoja Vilija
9a ir 10a klasių mokiniai, vedami smalsumo ir noro sužinoti, kokias profesijas galima įgyti Druskininkų mieste, apsilankė Vilniaus Žirmūnų darbo rinkos mokymo centro Druskininkų filiale. Atvykusieji susitiko su centro profesinio mokymo specialistėmis, kurios supažindino su mokymosi centre galimybėmis, žiūrėjo vaizdo medžiagą apie VŽDRMC. Vėliau mokiniai buvo palydėti į mokomuosius kabinetus, profesinio mokymo dirbtuves, maisto ruošimo patalpas.
Ugdymo karjerai mokytoja Vilija
6c klasės mokiniai lankėsi vandens batutuose, susipažino su instruktoriaus ir gelbėtojo profesija. Mokiniai smagiai praleido laiką ir užbaigė mokslo metus.
6c klasės mokiniai ir auklėtoja Lina
9a ir 10a klasių mokiniai lankėsi Kauno Kartland kartodrome ir susipažino su kartingų instruktoriaus profesija.
9a ir 10a klasės mokiniai ir auklėtojos Lijana ir Danuta